onsdag, september 19, 2007

Beslut


Efter BVC besöket i dag kände vi oss lugna nog att börja med napp. Jag ville veta att det inte är" nån fara". Det är lätt att ha en åsikt om napp innan man har barn. Jag var emot ända från till att Isak kom och visade sig vara super snuttig. Jag blev en mänsklig napp. Eftersom amningen fungerar och Isak äter duktigt tyckte BM inte att det skulle vara några problem att låta han snutta napp när han blir så där snuttig. Jag berövar han ingenting vilket jag var rädd jag skulle göra om han får nappen. Känns skönt att Lillen accepterar nappen just nu. Är säkert också enligt dagsform. I dag vägde killen 3915 g. Snacka om att han växer!

5 kommentarer:

Yogamamma sa...

härligt med viktuppgång. Och härligt med napp. Visst är det lätt att ha en massa åsikter om både det ena och andra innan man får barn. Och då blir man skittrött på alla som säger "vänta du bara tills du själv får barn". Men de har ju fan rätt. I alla fall de flesta gånger :)
Tack för att jag får fortsätta din och Isaks värld. Lycka till från mig!

Anonym sa...

Men.. Millan.. Det ser ut som han ligger och pekar finger på bilden! Hahahaaa ;)

Mange sa...

Växer så det knakar :-)

Vem är han mest lik?

Superquinnan sa...

act as if: Ja man ska inte ha en massa åsikter om hur det är att ha barn för de slås ju omkull ganska omgående ;-) Klart du får läsa..

Ylwa: Ooops såg inte det.. Så olämpligt, hihi ;-)

Mange: Pappa just nu tror jag... Men mycket mamma i näsa och mun..

Anonym sa...

dessutom skall vi ju tom gå ut o rekomendera napp just nu enl socialstyrelsens riktlinjer för att minska risken för psd.
Jag försökte å mina ta nappen alla tre men de har inte varit alls samarbetsvilliga... *gahhh*

man skall göra det som är BRA för familjen...
o han är ju ett sötsnöre så klart ;-)