onsdag, augusti 29, 2007

Lille Victor

Min gode vän Åsa var förbi här med lite barnsaker.
Hon hade med sig sina söner 7 och 8 år.
Jag är totalt förälskad i både grabbarna! De säger precis vad de tänker och ofta leder det till en hel del skratt.
När de ska gå härifrån säger jag:
"Okej killar, ska ni se bebismagen sista gången nu då?" Då vi inte ses varje dag...
"Ja". Säger dem såklart.
Så jag drar upp tröjan och visar badbollen.
Victor, den yngste, bara stirrar.. Han ser ut som han sett ett spöke.
"Tycker du den ser läskig ut?". Frågar jag.
"Mmmm, faktiskt".
"Ja, vet du, det tycker nog jag med nu".
"Ähuuummm. Milla.... Jag tycker det ser ut som den ska SPRICKA.." Säger Victor.
Alla skrattar och jag rufsar om han lite i håret.
"NÄR SOM HELST".....
Sen gick dem, och mitt mammahjärta tänkte att om några år har vi en egen liten "Victor" som kanske är en lintott som spelar fotboll och busar lagom mycket.
Det är helt underbart.

Inga kommentarer: